Hoe we allemaal meer slaap van hoge kwaliteit kunnen krijgen

Hoe we allemaal meer slaap van hoge kwaliteit kunnen krijgen

Door Anne Cassidy
Zakelijke verslaggever

Gepubliceerd1 dag geledenDelencloseDeel paginaKopieer linkOver delenGerelateerde onderwerpenCoronavirus pandemie afbeeldingsbronGetty Imagesafbeelding bijschriftZelfs pre-Covid slaaparme werknemers kosten de Britse economie £ 40 miljard volgens Rand Europe

Nicole Baker is een van de vele mensen die sinds het begin van de coronaviruspandemie worstelt met slapeloosheid.

“Ik ging van iemand die elke dag om 21.00 uur in slaap kan vallen, naar elke nacht om 3.00 uur wakker”, zegt ze. “Het was uitputtend en erg verontrustend, omdat ik overdag echt moeite zou hebben om gefocust te blijven.”

Mevrouw Baker, die werkt als facilitair coördinator, schreef haar slaapproblemen toe aan toegenomen angst.

“Ik voelde dat de constante zorgen over de sterftecijfers door Covid-19, werkzekerheid, mijn gezin, niet kunnen reizen en de onzekerheid van de toekomst, me echt veel stress en angst bezorgden,” ze zegt.

“Mijn geest was in absolute overbelasting, constant aan het rennen en me 24/7 zorgen maken over het leven, waardoor het voor mij onmogelijk was om ’s nachts te slapen.”

afbeeldingsbronNicole Bakerimage captionNicole Baker zegt dat haar slapeloosheid “draineerde”

In het VK steeg het aantal mensen met slapeloosheid van een op de zes vóór de pandemie tot een op de vier tijdens de pandemie, volgens een onderzoek van vorig jaar door de Universiteit van Southampton.

Ondertussen werd het woord ‘slapeloosheid’ in 2020 meer dan ooit gegoogled in de VS.

Naast de toegenomen algemene stress- en angstniveaus, wordt een toename van slaapproblemen toegeschreven aan andere factoren die door de pandemie worden veroorzaakt, zoals de gedwongen veranderingen in de dagelijkse routines en het sociale leven.

Met vermoeid personeel dat minder productief is, heeft de pandemie ertoe geleid dat een aantal bedrijven zich richten op het helpen van hun werknemers om een ​​betere kwantiteit en kwaliteit van slaap te krijgen. De werkgever van mevrouw Baker, een in Londen gevestigd marketingbedrijf genaamd MVF, is zo’n bedrijf.

Toen de pandemie toesloeg, breidde MVF haar welzijnsondersteuning voor werknemers uit met coachingsessies en workshops voor geestelijke gezondheid gericht op slaap, samen met gratis abonnementen op de meditatie-app Headspace.

Mevrouw Baker zegt dat de extra steun haar slapeloosheid heeft geholpen. “[The resources] heeft me geholpen te leren herkennen en beheren hoe de pandemie mij en de mensen om me heen heeft beïnvloed, en heeft me een beetje op mijn gemak gesteld, wat een grote opluchting is”, zegt ze.

Katie Fischer, slaapcoach en oprichter van Circadian Sleep Coaching, werkt samen met bedrijven om werknemers te ondersteunen. Samen met de toename van de angst, heeft het binnen zitten tijdens de lockdown bijgedragen aan de toename van slaapverstoring, zegt ze.

“Veel mensen hebben later geslapen [in the day] omdat ze minder naar buiten komen”, zegt ze. “Ze zijn minder actief en vinden het erg moeilijk om aan het eind van de dag te decomprimeren.

image sourceKatie Fischerimage captionKatie Fischer is een professionele slaapcoach die mensen helpt hun slapeloosheid te overwinnen

“Het is moeilijk om dat woon-werkverkeer niet te hebben, die afbakening die de dag omlijst, je op en neer in het daglicht krijgt.”

Het wereldwijde reclamebedrijf GroupM is een van de bedrijven waarmee mevrouw Fischer samenwerkt en biedt individuele slaapcoachingssessies voor haar werknemers.

GroupM had al een slaapcoachdienst voor ouders van jonge kinderen in haar personeel, maar tijdens de pandemie breidde het de service uit naar alle werknemers.

In deze sessies beoordeelt mevrouw Fischer iemands gezondheidsachtergrond, persoonlijke omstandigheden en de redenen achter hun slaapproblemen, om te komen tot manieren om deze op te lossen.

Jennifer Harley, people business partner bij GroupM, zegt dat slaapondersteuning een cruciaal aspect zal blijven van het gezondheids- en welzijnsprogramma van het bedrijf. “Als we niet genoeg slaap hebben, brengen we niet ons beste zelf naar het werk, dus we moeten investeren in welzijn”, zegt ze. “Bedrijven zouden zich moeten bekommeren om de impact van mensen die gelukkig, gezond en goed geslapen hebben.”

image sourceMVFimage captionMVF houdt coachingsessies met personeel, inclusief meditatielessen

Zelfs vóór de pandemie kostten slaaparme werknemers de Britse economie tot £ 40 miljard per jaar, omdat vermoeide werknemers minder productief zijn of helemaal afwezig zijn, volgens een onderzoek uit 2016 van onderzoeksbureau Rand Europe.

Nu veel bedrijven een hybride werkmodel gaan invoeren, aangezien de wereld na de pandemie langzaam weer normaal wordt – waardoor hun personeel een deel van de tijd thuis kan blijven werken – adviseert mevrouw Fischer dat bedrijven regelmatig contact opnemen met werknemers.

Ze zegt dat bedrijven parameters moeten instellen rond werk en privéleven, en mensen die niet op kantoor werken moeten aanmoedigen om een ​​vaste routine te hebben.

“Sommige bedrijven proberen die mogelijkheid aan het eind van de dag voor werknemers te behouden om tot rust te komen en te ontspannen, zodat ze dat vermogen kunnen ondersteunen om in slaap te vallen en de volgende dag opnieuw te beginnen”, zegt mevrouw Fischer.

Ze raadt mensen ook aan om ’s ochtends een vast tijdstip aan te houden om wakker te worden, ongeacht of ze die dag vanuit huis werken of naar kantoor gaan, om een ​​betere nachtrust te bevorderen.

New Economy is een nieuwe serie die onderzoekt hoe bedrijven, handel, economieën en het beroepsleven snel veranderen.

Max Kirsten, een hypnotherapeut en slaapcoach, voegt eraan toe dat veel van de slechte gewoonten waar mensen tijdens de pandemie in zijn terechtgekomen, zoals meer tijd besteed aan telefoons of tablets, een verwoestend effect hebben op slaappatronen.

“Mensen gaan van schermen voor hun werk naar schermen in hun vrije tijd en dan schermen voor het slapengaan”, zegt hij. “Dit wordt niet geholpen door bijzaken zoals alcohol of te veel cafeïne in de middag of avond”, zegt hij.

image sourceMax Kirstenimage captionMax Kirsten herinnert mensen eraan dat alcohol en cafeïne slaapproblemen kunnen verergeren

De Britse handelsorganisatie, de Association for Decentralized Energy (ADE), schakelde de heer Kirsten in om een ​​workshop te organiseren voor haar werknemers die te maken hebben met slaapproblemen als gevolg van de pandemie.

Lily Frenchman, hoofd operaties bij ADE, zegt dat de organisatie zich ook heeft gericht op het in staat stellen van medewerkers om te praten over de uitdagingen waarmee ze worden geconfronteerd op het gebied van hun geestelijke gezondheid. “Als iemand moeite heeft met slapen, zou ik het willen horen, want dat is een teken dat er iets niet werkt.

“Of dat nu werk of persoonlijk is, die persoon heeft ondersteuning nodig”, zegt ze.

Voor degenen die worstelen met slapeloosheid, raadt de heer Kirsten aan om de juiste omstandigheden te creëren voor een goede nachtrust, zoals ervoor zorgen dat de kamer waarin u slaapt donker en koel is, loskomen van schermtijd en werkgerelateerd denken voordat u naar bed gaat, en, cruciaal, het maken van slaap een prioriteit in je leven.

“Slaap zou nooit moeten zijn [thought of as] een ongemak, het is de pijler die je het prestatievoordeel geeft”, zegt hij. “Het gaat erom speciale tijd te creëren voor dit ongelooflijke proces dat slaap wordt genoemd.”

.